Jeg arbejder på et stort hotel. I receptionen. Det er et job, jeg er glad for, fordi, når folk ankommer, så er de glade: Ferien starter, og de skal slappe af ved poolen. Når de tager herfra, er de lidt triste. De har haft en god ferie. Samtidigt er de også glade, de glæder sig nemlig til at komme hjem igen. Det er sjovt at tale med menneskerne, som kommer her. De kommer fra forskellige lande og vil altid gerne fortælle om sig selv og ’derhjemme’. Jo, jeg er glad for mit job, og vi hjælper dem så godt, vi kan.
Det eneste, som jeg ikke er så glad for, er telefonpasning. Det kan være ret irriterende, når der er kommet en ny familie med børn, som synes, det er sjovt at ringe receptionen op for at stille dumme spørgsmål. Det hører med til mit job. Men jeg kan altså blive ret irriteret, når de ringer op for fjerde gang og spørger, om jeg ved, hvor deres badetøj er.
Ungerne er de værste
Som regel holder ungerne op med de der opringninger efter et par timer. Når de får et venligt svar om, at receptionen ikke kender til deres kufferters indhold for femte gang, så bliver det lidt kedeligt at spørge efter badetøjet. Som regel kommer der altid en frustreret mor rendende og undskylder og forklarer. Jeg plejer at berolige hende. Vi er vant til det. Det er ikke kun hendes børn, som er lidt overspændte efter en lang rejse hertil fra det kolde nord. Jeg benytter chancen til at forklare hende, at vi har et internt telefonsystem, så børnene kan ringe hende op direkte, hvis de ikke bor på samme værelse.
Vi har ansat en pige til at varetage telefonpasningen, men hun har fri i weekenderne og arbejder kun fuldtid på hverdagene. Resten af døgnets 16 timer og i weekenderne skal vi, receptionisterne så passe telefonen. Det gør vi gerne. Der kommer reservationer, forespørgsler om roomservice, anmodninger om at blive vækket, så der er nok at gøre, når vi ikke lige står med en ankommende eller afrejsende kunde. Vi kan have op til 2.000 overnattende gæster.
Live Chat
Nyeste skridt er etableringen af Live Chat kundeservice på hjemmesiden, og her benytter vi os af denne fremragende service, der tager sig af det hele: https://www.topcall.dk/live-chat/