Italien er bedst nu

De kloge siger, at ”Ude er godt, men hjemme er bedst.” Jeg er faktisk ikke sikker på, at jeg er helt enig med dem. Jeg synes altid, at ude er bedst! Jeg elsker at rejse. Jeg kunne leve i en kuffert. Og heldigvis så har min kæreste på samme måde. Næsten. Jeg kan godt mærke på ham, at han er glad for, at vi er hjemme igen. Men han taler også om alle de oplevelser, vi fik i den her sommer. Vi lånte min mors gamle bil. Det er sådan en gammel, en, som hun godt tør låne ud. Hun er ligeglad, hvis den får en bule. Det gjorde den nu ikke. Også selvom vi kørte på bilferie i 6 uger ud i Europa.

Uden planer

Da vi tog afsted, lige efter at eksamenerne var overstået, havde vi slet ingen planer. Vi skulle bare afsted. Det kunne ikke gå hurtigt nok. Vi fik vores papirer ordnet – du ved alt det her med vaccinationspas, tests og den slags. Og vi mødte faktisk ikke nogen som helst problemer undervejs. Naturligvis var vi på nettet hver dag for at se, om der var særlige regler og foranstaltninger i de områder, vi besøgte. Og ja, vi havde da også et ekstra stort lager af ansigtsmasker og desinfektionsmiddel med os.

Vores første stop var i en eller anden landsby et sted i det sydlige Tyskland. Vi fandt en lille kro, som havde et lille værelse, vi kunne overnatte i. Lidt heldigt. Det viste sig, nemlig at byen er en meget populær destination for småbørnsfamilier på ferie. Ikke lige det sted vi drømte om at opholde os i lang tid. Så vi kørte hurtigt videre til Italien. Her forsøgte vi at få et sted, hvor vi kunne slå vores telt op på en campingplads. Det lykkedes ikke. Der var fuldt booket.

Leje et mobilhome

Det eneste, de kunne tilbyde os, var et mobilhome. Det tog vi imod. Og jeg siger dig: Det var dejligt. Jeg vidste slet ikke, at man kunne leje et mobilhome i Italien. Faktisk så troede jeg, at campingpladser var sådan noget med, at man bor lidt primitivt på et sted, hvor naturen er det vigtigste og smukkeste element. Men nej. Campingpladser er meget mere end det. I hvert fald den campingplads i Italien, som vi boede på. Der var både pools, restauranter, legeland for små børn – og så var der smukke steder. Vi blev der i mere end en uge. Havde det sjovt. Mødte nogle søde mennesker fra andre steder i Europa, og vi var faktisk kede af det, da campingpladsens manager fortalte os, at vi måtte flytte fra det her mobilhome, fordi det var booket.

Italien er oplagt til kør selv

Vi tog dog fra campingpladsen med mod på at finde lignende steder andre steder i Italien. Jo længere sydpå vi kom, desto mere forelsket blev jeg i Italien. Derfor har jeg allerede en plan om, at vi skal på en kør selv ferie i Italien igen til næste år. Men den skal planlægges noget bedre. Vi skal i hvert fald tilbage til den første campingplads – der, hvor vi boede i mobilhome.